tisdag 22 juli 2014

22 juli

Vaknade upp i kaoset i tältet. Åt två mackor och drack vatten. Fick ordning på alla prylarna. Försökte sova igen nattens missade sömn med ok resultat. Kokade vatten på stormköket fyllde termosen och drack kaffe. Gick sedan förbi fjällstationen och konstaterade att här vill jag inte gå med tung packning. Såg en mssa tält och insåg att min dåliga tältplats är riktigt bra. Gick tillbaka till stationen och satte mig i skuggan och bloggade gårdagen. Batteri urladdat. Batteriboxen, 4 st AA, räcker till en laddning knappt. Gick till tältet och åt frystorkad pasta bolognese och det smakade bra samt en kopp kaffe. När jag hällde kokande vatten spillde på vänster ankel insida och det kändes. Får se hur det utvecklas. Rakat och tvättat mig i rinnande kallt bäck vatten. Kändes skönt. Drack en varma koppen med två knäckebröd till. Har planerat och packat för morgondagens toppförsök. Efter kaffe och 2 mackor i sovsäck. Ser framemot morrondagens toppförsök.

1 kommentar:

  1. Vilken strapats du har gett dig in på. Hoppas nu att du lyckas ta dig upp till toppen. Du får en svettiga vandring. Jag kollade just på vädret på yr.no och ni har på dagtid nästan lika varmt som vi här på kusten, men era nätterna är svalare. Antar att du kommer hem flera kilo lättare. Kämpa på !!!

    SvaraRadera